Sunday, July 06, 2008

Temuramah tentang Batu Seremban .

Saya menemuramah bersama wanita yang berumur 48 tahun tentang permain Batu Seremban .

Saya : Pernahkah kamu bermain batu seremban ?

Saudari : Ya. Saya pernah bermain batu seremban banyak kali . Saya juga pernah bertanding dalam pertandingan batu seremban dan memenanginya sebanyak empat kali .

Saya : Apa yang kamu tahu tentang batu seremban ?

Saudari : Ketika dahulu , kita hanya menggunakan batu kerikir sebagai bahan-bahan untuk permainan itu. Saya sering bermainnya bersama rakan-rakan saya semasa waktu lapang kami.

Saya : Haruskah permainan ini dimainkan oleh remaja zaman sekarang ?

Saudari : Permainan ini harus dimain oleh remaja zaman sekarang kerana ia adalah permainan tradisional. Permainan ini juga dapat menajamkan daya timbangan tangan dan mata .