Thursday, July 17, 2008

Temuramah tentang Sepak Raga .

Saya menerumaha seorang pemuda lelaki yang berumur 25 tahun tentang permainan Sepak Raga .

Saya : Pernakah saudara bermain Sepak Raga ? Jika pernah , bilakah kamu bermainnya ?

Saudara : Ya . Saya pernah bermain Sepak Raga tetapi itu sudah lama . Kira-kira semasa saya dalam sekolah rendah . Selepas itu , saya tidak lagi bermain Sepak Raga .

Saya : Mengapakah saudara tidak lagi bermain Sepak Raga selepas sekolah rendah ?

Saudara : Saya rasa permainan Sepak Raga ini agak sukar untuk dimain kerana sukar untuk menimbang bola itu . Saya lebih gemari bola sepak .

Saya : Jika diberi lagi satu peluang , akankah saudara cuba untuk memain Sepak Raga sekali lagi ?

Saudara : Mungkin tidak . Permainan ini tidak digemari banyak orang pada zaman sekarang kerana kebanyakan mereka lebih gemari bola sepak . Lagipun , permainan ini sukar untuk dimain dan memerlukan banyak masa untuk membolehkan pemain untuk bermain dengan senang .